söndag 27 mars 2011

En quiltad cupcakenecessär

Jag lånade den nya Tilda boken, Tildas atelier, och det fanns mycket fint i den. Hittade bl a beskrivning till en quiltad necessär.


Jag följde inte beskrivningen när jag sydde den här cupcakenecessären utan sydde efter egna mått och efter den dragkedja som jag hade hemma och som passade bäst. Men när jag såg bilderna i boken så ville jag prova på att quilta.


Jag hade vadd hemma sedan tidigare, kommer inte riktigt ihåg när jag köpte vadden men det var ett tag sedan, skulle ha det till något som jag nu har glömt vad det var. :/


Cupcaketyget köpte jag i höstas på Stof2000 i Helsingör och dragkedjan kommer från den lokala loppisen också köpt i höstas.

7 kommentarer:

Mona sa...

Så koselig med komentar på bloggen min! Så fin den ble, det stoffet var kjempefint! Ha en fin kveld!

Mona sa...

Du er slettes ikke for sen til å bli med på min GIVEAWAY! Velkommen :0)

Fellai sa...

Så läcker den blev, verkligen en cupcake :)

LINDUS sa...

Gud vad mysig nessen är!!! älskar tyget...min dotter skulle dö för att få en klänning i det tyget.

mynta sa...

Så läcker den blev! Älskar färgerna!

Madeleine sa...

Jättefin! Och härligt tyg! :)

Fröken Pyssel sa...

Den blev verkligen jättefin! Hur gör man för att quilta så rakt och fint? Ser helt perfekt ut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...