lördag 14 november 2009

Vinglasmarkörer



Igår knåpade jag ihop några vinglasmarkörer, 12 olika färger. Bra sätt att avända upp udda pärlor som man har liggandes. De här är ganska enkla i modellen. Jag ska prova lite andra idéer som jag har också. Annars har det varit fullt upp hela veckan. Jag har i alla fall hunnit göra några smyckesbeställningar som ska skickas iväg.

Igår morse när C vaknade så kunde hon inte gå, hon kröp runt på golvet och jag trodde hon skojade så jag försökte ställa henne upp men hon sa aj och ville ner på golvet igen, det verkade som om hon hade ont i knät. Jag tittade på knät men såg inget blåmärke eller liknande. Ringde dagis och frågade om något hade hänt dagen innan, men nej, de hade inte märkt att hon hade ramlat eller slagit i. Ringde sambon på jobbet, han börjar tidigare än mig, och frågade om det hade hänt något kvällen innan, jag hade varit på afterwork. Nej, hon hade varit som vanligt, hade inte ramlat och slagit sig. Helskumt. Googlade och kom fram till att det måste vara höftsnuva, har aldrig hört talas om detta, men allt stämde in. Så vi tyckte att vi kunde avvakta och se vad det blev av det. Så något dagis blev det inte igår. I morse fortsatte hon krypa runt här hemma, riktigt otäckt att se sitt barn inte kunna gå. Men hon hade inte ont när hon satt, låg ner eller kröp omkring utan bara om hon ställde sig upp och sträckte ut benet. Men så nu för några timmar sedan så kom hon gåendes och det onda var borta! Vad mycket konstigt det finns.

5 kommentarer:

KRUMELEJ sa...

Usch vad otäckt, men det är skönt att hon är bättre nu. Jättesöta "smycken" till vinglasen. Kommer garanterat förhöja vinet ytterligare :). Ha en trevlig helg!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Fiffigt pyssel! Vilken konstig sjukdom, men det finns mycket skumt man kan råka ut för. Hoppas att hon snart blir bättre.

Pernilla sa...

nej så hemskt. tur att det ändrade sig så fort o hon kunde gå sen. läste lite på länken som du skrev i bloggen.låter så otäckt 2-3 dagar..

fina vinglas smycken

Mia sa...

Min son hade det precis likadant för ca. 1 år sedan. Han röntgades och undersöktes, men de hittade inget fel. Ska gå in och läsa lite om det på den sidan du har länkat till.... Noah hade problem med det i 2 dagar, sedan fick han öroninflamation och då kunde han gå igen. Skumt...

Åsa sa...

Min 5-åring hade just det för ett år sen ungefär, vi vart jätteoroliga och de på vårdcentralen med! sen kom vi till KS där de gjorde ultraljud på höften och den var full av vätska, inte alls konstigt det gör så ont på dem! han var bra sen på 3-4 dgr!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...