fredag 6 november 2009

Svart och vitt armband + en utmaning



Gjorde ett armband igår, svarta, vita och silverfärgade pärlor på memorywire. Det är kul att göra smycken! Det är så klart kul att sy också, ska se om jag kan få ihop ett par byxor till C nu i helgen. Det mesta jag gör i november hamnar under använd-det-du-har-utmaningen, men det är ju för att man har byggt upp ett lager hemma med tyger, pärlor m m, kan snart öppna affär ;-) nej, kanske inte. Idag var jag inne på Panduro, men jag köpte faktiskt inget, tittade bara och det får man väl :) Skulle ha en kedja, men den jag ville ha fanns inte inne, så jag har inte "syndat" ännu!

Jag har blivit utmanad av Ann-Chatrine som har bloggen Vardagsresa. Så här är utmaningen: Utmana 5 personer och berätta för dem samt personen som utmanat dig. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn. Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord. Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt namn som svar förutom på fråga 1:

1. Vad heter du: Helena
2. Ett ord på fyra bostäver: Hiss
3. Flicknamn: Hanna
4. Pojknamn: Hans
5. Yrke: Hissmontör
6. Färg: Höstgul
7. Klädesplagg: Haremsbyxor
8. Plats/stad: Höganäs
9. Sak i badrummet: Hårborste
10. Mat: Hummus
11. En orsak att vara sen: Huvudvärk
12. Något man skriker: Hjälp!
13. Film: Hajen
14. Något man dricker: H2O
15. Band: Hello Saferide
16. Djur: Häst
17. Gatunamn: Hallonvägen
18. Bil: Hyundai
19. Sång: Höstvisa

Jag skickar inte vidare utmaningen, är det någon som känner för att anta den, så gör det! Det är ju kul att läsa svaren.

Här bloggas det om ett av mina halsband. Alltid kul att se vart de hamnar!

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...