tisdag 10 november 2009

Svar på frågorna till julbytet

Jag har anmält mig till ett hemlisbyte, här är svaren på frågorna, de skiljer sig inte så mycket från svaren jag gav till en tidigare swap.

1. Hur många barn har du och vilken sort?
Jag har tre barn, två flickor, en på 13 och en på 3 år och en pojke som är 10 år.
2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
Äldsta dottern har storlek S, sonen har 158, yngsta dottern har 104. Fotstorlekar 38, 37 och 27.
3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
L-XL, skostorlek 38
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning?
Medel på sömnad, nybörjare på stickning och virkning.
5. Någon annan hobby eller stort intresse?
Smycketillverkningen har ju tillkommit det senaste halvåret och är verkligen kul. Tycker annars om att baka, så det försöker jag göra någon gång i veckan.
6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du?
Syr mest i mjuka tyger, men gillar även vävda. Garn har jag ingen direkt åsikt om eftersom jag inte stickar och virkar.
7. Är du allergisk mot något?
Nej.
8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar?
Själv klär jag mig ganska mycket i svart men när jag syr barnkläder så vill jag ha mycket färg. Jättesvårt att välja ut några färger men rött, lime, lila och brunt är några färger jag gillar. Färger jag absolut inte gillar är fortfarande mintgrönt och aprikos.
9. Vad läser du för typ av böcker?
Svenska och engelska deckare för det mesta, typ Camilla Läckberg, Åsa Larsson, Anna Jansson, Mari Jungstedt, Minette Walters, Peter Robinson m m. Ganska lättlästa, man behöver inte anstränga sig så mycket eftersom läsa får man göra när det är läggdags ;-)
10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Nej.
11. Nytt eller second hand?
Mest nytt, men second hand om jag springer på något bra.
12. Pojk/flick eller unisex?
Jag har aldrig klätt döttrarna i speciellt flickiga kläder men har ju inte direkt klätt sonen i rosa, utan mer neutrala färger som rött, grönt, gult m m.
13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
Om man tänker på tyg så föredrar jag bomullstyger framför syntettyger.
14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Knappnålarna försvinner, vet inte vart de tar vägen, skulle behöva fyllas på. Resår går ju alltid åt. Bomullssnedslå är alltid bra att ha hemma. Tryckknappar kanske? Eller en virknål, eftersom jag skulle vilja försöka lära mig att virka.
15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en pocketbok i ditt hemlispaket?
Det går bra vilket som! Det behöver inte vara 1 meter av samma tyg för min del, det går bra med två stycken halvmetersbitar också! När det gäller en pocketbok så har jag inte hunnit läsa så mycket det sista året så där finns kanske en del att välja på.
16. Är det något särskilt mönster du letar efter?
Nej, kan inte komma på något just nu...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...