torsdag 7 augusti 2008

Uggletröja + muddbyxor

Idag har jag äntligen kommit mig för att sy av uggletyget jag fick hem för ett par veckor sedan. Det blev en tröja i storlek 86 till en liten kille på snart 14 månader.

Det var mycket nya moment med den här tröjan. Jag har t ex aldrig gjort en sådan här halsringning förut. Jag har bara kantat med vanligt bomullskantband förut, alltså aldrig sytt muddkantband i mjuka tyger. Jag har aldrig heller förut sytt med tvillingnål! Jag vet inte varför jag har dragit mig för det men det har verkat så komplicerat. Jag är inte säker på om jag har gjort på rätt sätt men det ser okej ut. Jag blev i alla fall nöjd med den här tröjan och jag hoppas att den ska passa. Den ser i alla fall inte ut att vara för liten!




Byxorna har jag bloggat om i ett tidigare inlägg.

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Tack för underbara presenter i form av retro-mys-set till din lill-kusin Edvin!

e.ko sa...

gillar dina färgkombinationer!!
//erika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...