söndag 17 augusti 2008

Rosa kuddar


För ett tag sedan sydde jag de här ceriserosa kuddarna till äldsta dottern. Pälstyget köpte jag på Myrins i Göteborg. Jag brydde mig inte om att sy i någon dragkedja eller göra någon annan typ av öppning utan jag sydde bara ihop fodralet för hand i ena kortsidan. När hon tröttnar på det rosa, det svänger ju ganska fort, är det bara att sprätta upp och sy ett nytt kuddfodral. Till innerkuddar har jag två billiga sovkuddar från Ikea, så kuddarna är rättså stora. Hello Kitty filten och Hello Kitty figuren köpte vi när vi var i Thailand i våras.

1 kommentar:

ikketikketheo sa...

hej helena

fräsig idee :) önskar att jag ochsa kunde fa sy i rosa ;) men med en lill-kille....
gillar fusk-päls... har redan brunt och orangt hemma som jag ska använda till foder.
tack för besöket o välkommen ater!
jag tittar in igen :)
/sara

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...