torsdag 7 augusti 2008

Ännu en singoalla + två par leggings

Igår sydde jag en röd singoalla i en lite längre långärmad modell. Två par leggings blev det också. Tyget till singoallan är en "gammal" avlagd tröja från Lindex som jag kanske använt två gånger, så kan det bli ibland. Bättre att den kommer till använding i en ny skepnad än att den bara blir liggandes i garderoben. Jag klippte ut tröjan så att jag återanvände sömmarna i ärmslutet och nedtill på tröjan. Jag satte resår i ärmarna för jag tyckte att tröjan såg ut att bli väldigt stor. Använde mig av ett mönster ur Ulla Welinders bok, strl 98, såg sedan att det är strl 98/104 och det kan ju bli lite stort. C har snarare 92/98. Tycker att den blev rätt okej i alla fall.



Tightsen är sydda efter ett mönster ut Lennartssons bok, Sy barnkläder av mjuka tyger. Båda de randiga tygerna kommer från Stoff och stil. De rödbrunrandiga passar inte färgmässigt till den röda singoallan men de kommer nog passa till något annat.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...