söndag 10 augusti 2008

Elefant t-shirt och muddkjol

Idag har jag fått sytt lite grann. Jag har äntligen vågat sätta saxen i elefanttyget och sytt en t-shirt med kuvertöppning i halsen. Helt ny modell för mig att sy. Det hela gick bra och resultat blev helt okej tycker jag. Modellen till t-shirten finns med i Ottobre nr 1 2007.

Gul elefant t-shirt och brun muddkjol

Fint gult elefanttyg

Jag sydde även en kjol idag. Det blev en med mudd i midjan. Har inte hittat något mönster till en sådan så jag klippte lite på fri hand. Mudden tog jag lika lång som jag brukar ta när jag syr muddbyxor men jag hade inte så mycket mudd kvar så den blev inte så hög. Kjolen kunde ha varit lite längre kanske...

C står på en stol i köket, lite ovillig till att vara med på kort

1 kommentar:

linnzan sa...

Så sött det blev tillsammans kjolen och tröjan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...