söndag 13 oktober 2013

Virkade sjalar och några mössor

Här är några virkade sjalar till som jag har gjort under våren och sommaren och fram till nu.
En lila döskallesjal. Mönstret finns här hos Kungen och Majkis. Jag har gjort den varianten där man virkar ögonen direkt och inte separat. Rulla ner i beskrivningen så finns det alternativet som jag tycker är enklare och lika snyggt.


Det har även blivit en svart döskallesjal. 


En spindelsjal i orange, rött och gult. Mönster finns även det hos Kungen och Majkis.


Och så har jag gjort en snäcksjal. Beskrivning finns här hos Sannis.


Ytterligare några kärleksknutssjalar som jag har gjort. Den här lila gjorde jag i vintras. 


Den är ganska stor och blev en favorit. 
Beskrivning hur man virkar kärleksknutar finns bl a här  (video), här och här


Självrandande garn blir fint till dessa sjalar. 


Förra hösten virkade jag även några mössor. Den röda har jag gett bort i present. De är virkade i ett riktigt varmt och gosigt ullgarn, Eskimo från Drops. 


Beskrivning till mössan hittade jag här, men jag hoppade över garnbollarna och virkade blommor som sitter fast med en broschnål som dekoration istället. 

Jag har ännu mer som jag pysslat med sedan förra hösten som jag inte bloggat så lite mer gammalt kommer dyka upp här. En del av allt det här har jag visat i de facebookgrupper jag är med i så några av er som tittar in här har kanske redan sett dessa saker. Ha det bra till nästa gång :)
P.s Jag har även uppdaterat butiken med lite nytt, kika gärna in :)


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...