söndag 29 juli 2012

Smycken

Det var länge sedan jag visade upp några smycken här på bloggen. Men nu har jag pysslat ihop lite grann och även lyckats fotografera.


Halsband, örhängen och armband med lila glasstenar och silverpläterade metalldelar.  


Halsbandet har stansbara metalldelar.


Armbandet har glasstenar, vaxade glaspärlor och olika silverpläterade metalldelar. 

Jag har även gjort några olika örhängen. 


Ett par med vingar och ett par med sandaler. 


Ett par med trollsländor, ett par med fjärilar och ett par med ugglor. 


Ett par med drakar och ett par med kors.


Sist ut ett par med stora kors.

Jag passade även på att göra ett set med turkosa stenar också. 


Halsband, armband och örhängen med turkosfärgade stenar och silverpläterade metalldelar.


Jag satte dit ett turkost glashjärta på halsbandet.


På armbandet satte jag dit olika hängande berlocker tillsammans med de silverpläterade metalldelarna.

Ja, det var lite av det jag gjort på första semesterveckan. Annat som har hunnits med den här veckan men som inte är syrelaterat är att jag och äldsta dottern har målat om  hennes rum. Det var första gången jag gjort det och jag tycker vi lyckades bra. Vi passade på medan sambon var bortrest ett par dagar :) Han kommer hem idag så vi får väl se vad han säger om detta. 



3 kommentarer:

jejja79 sa...

underbara smycken!

Therese sa...

SÅ vackra smycken, önskar jag varit lika kreativ så här under semestern, men här har det mest målats brädor... gillar även mobilfodralen i vaxduk, smart idé! KRAM

Palven sa...

Snyggt! Det turkosa var nog min favvo :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...