onsdag 9 juni 2010

Rosa elefanter


Jag ligger efter med bloggandet. Finns ingen tid att varken läsa bloggar eller att ens sitta vid datorn för tillfället, men här kommer nu i alla fall den bruna t-shirten med rosa elefanter som jag sydde i förra veckan och som jag fotograferade i helgen, därav att det skymtar lite sol på bilderna. Idag har det regnat hela dagen här och lär väl göra det i morgon också, tråkigt då det är skolavslutning imorgon.


Annars är det väl inte så mycket att säga om t-shirten, samma modell som den gula elefanttröjan, d v s omgjort mönster ur Welinders bok. Jag valde brun mudd den här gången, ville inte göra för stora utsvävningar ;)

Annat som jag har pysslat med i veckan. 


Beställda haklappar, samma modell som tidigare men nu med de nya namnlapparna.


Beställd mössa och dregglis. Mössan är en lite tunnare sommarmössa. Eget mössmönster, dregglismönster från Allt om handarbete. Nya namnlapparna från Ikast Etiket.

Ja, just det! Jag har fått en utmärkelse till också! Tack Karin för den! Jättekul! :) Jag har redan skickat den vidare tidigare så jag hoppar över det nu.


Kul att så många vill vara med i utlottningen också! :)

5 kommentarer:

MadebyMammaMia sa...

Unberbar fint tyg med elefanterna och modellen OCH allat annat fint du syr:) Ha en bra dag

Miiaoo sa...

Jättesöt t-shirt! Elefanterna är ursöta!

makrill sa...

Vilken fin modell. Du gjorde helt rätt som tog brun mudd, elefanterna är så fina i sig!

Gillar du etiketterna?!

Ha en bra helg!

Fröken Pyssel sa...

superfina grejjor! Elefant-tyget är ju helt underbart!

Johanna sa...

Också superfin, så kul att se plaggen på:) /Johanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...