lördag 25 augusti 2012

Virkad uggleväska, armband och mobilfodral

Det har inte blivit så mycket sytt på sista tiden men däremot en hel del virkat, så här kommer lite smått och gott från sista veckornas skörd.


En virkad uggleväska till C.


Beskrivningen finns här. Jag har använt mig av tunnare garn så jag har virkat fler varv. 

Jag har provat att virka runt o-ringar, sydde ihop dem och det blev ett armband :)


Satte dit ett löv också. 


Jag har även virkat mig ett nytt mobilfodral. 




Eget mönster, började med fasta maskor nertill och sedan virkade jag stolpgrupper runt, runt. 


1 kommentar:

HelenaGL sa...

Hej!
Jag gillar ditt mobilfodral. Så mycket att jag har hämtat inspiration från det till ett eget. Du kan se det här:
http://www.hemmetsjournal.se/Handarbete/Min-sida/Mina-handarbeten/Handarbete/?blog=49305

Tack än en gång.
Helena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...