onsdag 17 augusti 2011

En röd kjol

Jag köpte det här röda twilltyget förra våren och tanken var att det skulle ha blivit ett par byxor men jag måste ha köpt för lite tyg eller också krympte det väldigt i tvätten för nu räckte det inte riktigt till byxor så det fick bli en kjol istället.

Röd twill från Stoff och stil, mönstret finns med i Meedoms Börnetöj 4-7 år. Den här sömnaden flöt på bättre en jeansen i det tidigare inlägget.

Oj, där ser jag två trådar som måste klippas bort...

Fickorna är fodrade med ett hjärttyg som är synligt och vad gäller resten av fickpåsen slumpade det sig att det blev ett rutigt tyg. Hjärttyg från Ohlssons tyger och rutig seersucker från Stoff och stil.

Måste också passa på att visa kort på C i en singoallatunika/klänning som jag sydde till henne när hon fyllde två år. Det är en av de första sakerna jag sydde och bloggade om :)


Och här samma klänning i förra veckan men nu har det blivit tunikalängd på den. Bra med kläder som räcker länge :)


Nu ska jag fortsätta med virkalongen.

2 kommentarer:

dorabella sa...

Vad fina! Vad kul det är med gamla kort!

Fangorias sa...

Jättefin kjol, fickorna är ursöta!
Och fin singoalla oxå, kul när de kan användas länge, och just singoalla tycker jag ofta verkar bli ett sånt praktiskt plagg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...