onsdag 28 april 2010

Några hättor/hjälmmössor + utlottning


Lördagens symaraton avslutade ganska sent på kvällen med ihopsömnad av de här hättorna/hjälmmössorna. Jag har provat att sy sådana här mössor två gånger tidigare, då  i  mjuka tyger men båda två har hamnat i UFO-lådan p g a att jag inte fått till kantbanden. Den här gången provad jag att sy av vävda bomullstyger och det gick mycket lättare. Modellen tror jag är ur Meedom och Meedom, den översatta boken som finns på biblioteken. De är sydda i storlek 56 men jag har för mig att de är stora i storlekarna så de kanske är mer åt  strl 62?

Eftersom jag inte har någon liten i närheten i den storleken så har jag inte kunnat prova dem och jag har ingen aning om de överhuvudtaget passar på en liten bebis :) Nu tänkte jag i alla fall lotta ut en valfri hätta av de som finns med på bilden. Lämna en kommentar om du vill vara med. Utlottningen avslutas om en vecka, d v s den 5 maj kl 19.00.  


Utlottningen är avslutad!

47 kommentarer:

LINDUS sa...

oj oj..min lille är nog lite för stor för en denna hättan han har stl 74 men jag har en annan liten som vill ha en så jag är med i utlottningen.

Zanna sa...

Dom ser jättefina ut! Skönt nu till sommaren :)

Palven sa...

Den rosa med rosen var så himla söt :o)

Agnetha sa...

Aldrig tänkt på att man kan sy dom i vanligt bomullstyg! Sitter dom lika bra på huvudet? Tänker ifall det inte är så följsamt?

Mammalito sa...

Jag har iof ingen liten själv, men en perfekt present då det föds många små bebisar i min bekantskap just nu!! Självklart vill jag vara med och vinna. Är sugen på den röda eller pippityget... :)

Alla kan sy sa...

Jättefina! Om jag vinner önskar jag mig antingen den lila eller röda.

tisa sa...

Vi är med och hoppas på den röda med kaninerna =)

Onomak sa...

Va snygga! Jag vill vara med i utlottningen!

Helena sa...

Count me in!!! De är superfina allihopa:) Har ju fortfarande inte fått tummarna ur och gjort någon ny till min lilla A. Vet iof sig inte om hon kan trycka in sitt lilla huvud i en så liten mössa...men det finns alltid andra små söta huvuden i vår närhet att sätta den på:)

makrill sa...

Jag vill också gärna ha chansen att vinna en hätta!! Min favorit är den röda med kaniner!!

Lina sa...

Hej!
Jag påbörjade att sy babykläder när jag gick i nian, men hann aldrig bli klar. Skulle väldigt gärna vilja börja sy nya. Jag tänkte mest fråga dig om du har/vet några bra mönster till babykläder med enkla beskrivningar? Jag skulle bli överlycklig om jag fick hjälp med detta. Skulle vara en perfekt sysselsättning, speciellt med gravida i släkten att överraska!
Om någon snäll själ har något mönster att skicka över mail, så vore det underbart snällt!
Lina-sand@hotmail.com
/Lina.

Emma sa...

Jag vill också vara med i utlottningen! Det vore perfekt med en liten hätta till bebisen som kommer i juni! :)

Jenny B sa...

Jag vill jättegärna vara med i utlottningen av dina fina hättor.

mysigtdesign sa...

Vill gärna vara med, för Susie har en liten på G... Kanske vill du också vara med i vår utlottning av en dockbärsele...

Mamma Mia sa...

jag vill gärna vara med och vinna en hätta i st 68 till en liten prinsessa

KARIN sa...

underbara...vill gärna vara med!

Fangoria sa...

Vill gärna vinna till Tiril!!! Hoppas hoppas, de är ju så söta!
Jag har länkat också för skojs skull!
http://fangoria-tavlingsblogg.blogspot.com/2010/05/hattorhjalmmossor-hos-lillofant.html

6-barns mamma sa...

Jag är gärna med i utlottning av dessa fina mössor!

En Mölnbobos Liv - Melvins Mamma sa...

Vilka söta! Jag skulle vilja vinna en ljusblå till en liten kille som ligger i min kompis mage.

Har tipsat här

http://molnboanna.blogg.se/2010/may/hjalmmossa.html

info@annakarlsson.se

Annica sa...

Jag vill vara med. :D

bloodsband@live.se

Anonymous sa...

Klart att jag är med, den röda är superfin!

elin_pumaior86@hotmail.com

Amanda sa...

Vilka underbart fina hättor! Jag vill absolut vara med och tävla. Blev tokkär i den röa fina. :)

Har också länkat:
http://creyla.blogg.se/tavlingar/2010/may/tavling-valfri-hatta-55.html

Hoppas på tur! ♥
creyla@live.se

mathilda sa...

jag har nyss fåt reda på att jag ska få en lillebror
och efter att varit det ända barnet i många år och jag kan inte riktigt fatta att jag ska få en lillebror
jag skulle bli så glad om jag fick ta på han den här söta gröna mössan


jag är så himla glad att jag nästan gråter
att jag snart kan säga att jag har en lillebror
min:mailmathildaros@hotmail.com

kram och ha en fortsatt trevlig kväll(=

hejaheja sa...

Jag vill gärna vara med och tävla, skulle bli perfekt till min kompis som fick en dotter för tre veckor sen :)

sara_kramer@live.com

Ida Olsson sa...

perfekt jag har så många nya små bebisar i bekantskapskretsen och inte en krona att köpa presenter för nu. Så jag tävlar gärna om de fina hjälm-mössorna. Är särskilt förtjust i Pippityget. Men alla är fina!
kram

Anita sa...

vilka söta, en sådan vill jag gärna vara med å tävla om.
miros79(at)hotmail.com

guldvit sa...

Underbara små mössor...speciellt när alla butiker bara har ganska tråkiga. Jag har en liten tjej med storlek 56/62 på huvudet och hon ska numera ha mössa dygnet runt för att hålla i schack ett öra som vill busa sig och vika sig. Lily vill gärna vara med i utlottningen av en fin mössa.

http://guldvit.blogspot.com/

a-Luna sa...

Oj va söta. Sku vara en underbar babygåva. Om jag vinner så önskar jag den röda med vita kaniner på.

Kristin sa...

Är gärna med i utlottningen! /Kristin (hakr0003@student.umu.se)

annaividavarlden sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen. Sitter här i dagarna och väntar på att våran lille grabb ska bestämma sig för att komma ut. O då skulle ju en av dessa mössor passa perfekt.

http://annaividavarlden.wordpress.com

Kristin sa...

Jag skulle jättegärna vilja vinna en av dessa mössor. tycker de var jättefina =) De jag föll pladask för är den blå i blommönster och den röda med vita kaniner =)

Anonymous sa...

Jag skulle vilja vinna den röda med vita kaniner på. Jättesöt! (:
Kram Johanna-Sofia
tuggummitatuering@hotmail.com

Olelsi / Nettan sa...

Jag är jue himla svag för mössor, så jag vill gärna vara med.
Den med kaniner var jättesöt, skulle bli fin på min lilla Ingrid i sommar. Tyckte även om den lila som påminner mig om vårt jul/sommar barn i från Ryssland. Men han är stor i dag (20 år).
Hoppas på tur nu.

Länk: http://olelsi.blogg.se/2010/may/vinn-valfri-hatta.html

Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.
hockeytossan@hotmail.com

Linda sa...

Vill absolut vara med och tävla och skulle jag ha turen på min sida så skulle jag vilja ha den söta pippi mössan

Länkar det gör jag här
http://familjengranberg.blogg.se/2010/may/vinn-en-hjalmmossa.html

Kram Linda
karlssongranberg@hotmail.com

Geshiia - mamma till två pojkar sa...

Jag är gärna med och tävlar! De var ju jättefina. :)

Mail: geshiia@live.se

Annika sa...

Åå här ska jag va med i utlottningen känner jag. Har två lämpliga mottagare, så jag ska ta mig en funderare på vem jag vill ge en mössa :)
Länkar här: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2010/may/lillofant-hjalmmossa-55.html

Hoppas på tur!
Kram Annika
familjenpettersson@hotmail.se

Anonymous sa...

otroligt fina. vinner gärna den rosatonade med blommor på till vårt lilla pyre i magen :)

mail: litenmentuff@live.com

kram Lillan

Ylva sa...

Är gärna med :)

kram
choklad@gmail.com

Anonymous sa...

Är definitivt med! Du har sytt så supersöta mössor :)

Maria Ö/
hatti_fnatti@hotmail.com

Ada sa...

Dzień Dobry

Jestem Ada,która z e-mailem tutaj wpada

wara@poczta.forward.pl

Ada

evamar sa...

Oj, så söta. Om jag vinner får jag kanske lyssna lite med mottagaren om vilken favorit hon (alltså den blivande mamman) har. Själv gillar jag den lila bäst.

PS. http://evamar.blogg.se/2010/may/hatta-5-maj.html

Kashaya sa...

Är gärna med, den med kaniner var bara för söt.=)

favolosa sa...

Åh så gulliga! Jag har vänner, kusiner och syskon som precis fått eller snart ska få barn så jag är gärna med i din utlottning! :)

Ragnhild sa...

Åh så fina!

är hemskt gärna med, ochn håller tummarna...

ragnhild.winbck@telia.com

Lotta sa...

Jag är gärna med o tävlar. Min yngsta är nio månader o kanske för stor för den, men nu kommer det massor av bebisar i vår kompiskrets inom kort =)

lottasundin6@hotmail.com

Malin sa...

Hej!
Jag vill självklart vara med även jag. Denna skulle vara en underbar välkommen till världen present åt min lillla i magen!

Håller tummarna och länkar också så att fler hittar hit på: http://theotott.blogg.se/2010/may/hatta.html

Kram så länge!

Malin (mr22ga@hotmail.com)

Anonymous sa...

jag är självklart med o tävlar om en av dina fina mössor!!!

anki_karlsson@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...