lördag 25 juli 2009

Somrigt set

Jag har sytt ett somrigt set till C idag. Det är ju trots allt högsommar nu men emellanåt tror man det är höst när regnet piskar och det blåser så man tror att det är höststormarna som har satt igång. Idag har det i alla fall varit soligt, hoppas att det håller i sig. I veckan har jag jobbat men nu är det semester igen! Skönt att ha två veckor till nu att se fram emot.



Jag började sy tunikan efter samma mönster som till den rosa molntröjan, den med lite puffärm, men kom på att jag ville göra en annan modell så jag klippte av den i brösthöjd och sydde på en bit av det blå soltyget istället. Det blev även matchande leggings till. Tygerna kommer från Stoff och stil. Leggingsmönstret är nog från början ett mönster ur Åsa Lennartssons bok. Jag provade att fålla tajtsen efter Geckos tips. Gick väldigt smidigt. Tunikan fick rullfåll nertill. Får se om jag kan få livebilder lite senare. C äter vattenmelon och vill inte modella just nu!

Ha en skön lördagkväll!

8 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Åååhh!Utrolig herlig sett!

anna sa...

Jättefint!

Anna sa...

jättejättefint, vilket härligt set, men jag har full förståelse för att vattenmelon har högre prio just nu än att prova kläder. Ser fram emot livebilder senare...

MadebyMammaMia sa...

Jättefint set.
Har en fråga. halslinningen hur har du gjort det med trikåtyget? På samma sätt som du kantar med kantband eller?
lite ny på detta därför frågar jag.

Helena sa...

Till halslinningen och ärmsluten har jag klippt remsor av det blommiga tyget och sytt på på ungefär samma sätt som när man syr på kantband. Tror att det kallas muddrullå.

Fia sa...

Läckert! Fick lite inspiration, har samma tyg liggande här hemma och har inte riktigt bestämt mig för vad det ska bli av det...

LillaBarn sa...

Läckert!! Hoppas det blir lite vår och sommar här med snart så man kan sy lite fina sommarkläder...
Jag skulle bli jätteglad om du hade lust att scanna och skicka mönstret på dronken!!! När du har tid, det är absolut ingen brådska. Jag syr den nog mer för mig själv än för barna... :-)

Moi! sa...

Jättegulliga alster du har gjort!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...