torsdag 9 juli 2009

Molnt-shirt och bruna knickers



Nu har jag klippt i det jättefina molntyget. Först ut blev en t-shirt. Nu när det är lite svalare och inte fullt lika soligt så plockade jag fram den bruna velouren igen och sydde ett par pösshorts/knickers i samma modell som de gula. Men den här gången följde jag mönstret och sydde dit muddar. Jag hade tänkt kanta halsringningen på t-shirten med brun mudd men fegade ur och tog vitt. Tänkte att då blir den inte lika ”låst” utan går att matcha med fler nederdelar.

Mönstret till t-shirten finns med i Ottobre 1/2007 och shortsmönstret i Allt om handarbete 4/2009. Molntyg från JNYdesign, brun velour från Andersson & Hjalmarson, brun mudd från Stoff och stil och vitt ribbat tyg från en gammal avlagd tröja. Jag hoppas att halsringningen drar ihop sig lite efter tvätt, det ribbade tyget var lite väl stretchigt och töjde sig.

Molnt-shirten passar bra ihop med de gula shortsen också.

Här finns den tredje PIF:en jag skickade. Jag sydde två t-shirtar i samma tyg men tog olika färg på kantbandet och det är två olika modeller. Mönster till alla PIF:arna är ur samma Ottobrenummer 3/2007.

6 kommentarer:

Fia sa...

Fint set! Funderar också på att sy ett par mysbyxor i caprimodell. Men kan inte bestämma mig för vilken färg och om jag ska ta velour eller sweatshirt...

Madelene sa...

Jätte fint! Älskar kombinationen rosa/brun.

anna sa...

Snygga!! Gillar puffärmen!

Blogg by Maliin Stoor sa...

Så fint med molnen!!

Du är duktig



Maliin

Sy bloggen Lilla Ru's sa...

Jätte gulligt moln tyget är så himla fint...

Ha en toppen dag

Minelo sa...

Fin tröja, snyggt med puffärm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...