onsdag 15 oktober 2008

Hundar, kaniner och maskar...

Hundar, kaniner och maskar i halsdukar

Här är några smådjur som jag och min dotter har roat oss med att göra. Varför nöja sig och bara göra en? Det är lite småpilligt med de här figurerna, att få till ögonen rätt. De ser lite småskumma ut men rätt roliga ändå! Mönster till djuren kommer ur boken "Kalle K och andra varelser du kan sy". Jag gillar Kalikåfigurer! Två av maskarna har inget hår, silkesfransen räckte inte till, ska se om jag kan sy på det i efterhand, man kanske kan ta vanligt garn. Jag har sytt flera figurer tidigare som har blivit presenter och som jag inte tänkte på att fotografera då. De här djuren fick halsdukar. Några av dem har även en bjällra insydda i sig.

Smådjuren är sydda i velour från Andersson & Hjalmarsson. Allihop har gul framsida. Baksidan är sydd i antingen den renbågsrandiga eller den småprickiga velouren.


Framsidan

Baksidan

12 kommentarer:

ada sa...

Fantastiskt att du gjort så många djur...jag tröttnar alltid när jag gjort en sak, vill göra nytt sen. imponerad....

ildana sa...

Gulliga små djur! Det är ju jätte roligt att de alla är lite olika, det gör ju dem bara unika.

Erica/Bubben sa...

Åh, menar du att du är lycklig ägare till den boken??? Åh vilken lyx. Själv har jag letat efter den men hittar den ingenstans. Inte ens biblioteket har den. Minns på slöjden när man var liten, hela skolan sydde djur ur denna bok. Mamma har kvar ett som hon har i finskåpet :)

á Yeliqa sa...

Härliga figurer du har sytt och jag tycker också att det är kul att ingen är den andre lik :) Jag lånade hem den boken för många, många år sedan från bibblan innan jag fick barn, men nu verkar den svår att få tag på :(

Helena sa...

Nu är det så tråkigt att jag inte äger boken utan jag lånar den på bibblan då och då. Här brukar den finnas inne för utlåning för det mesta.

Ett Tu Tre sa...

Gulliga djur och jag är imponerad över att du orkar göra så många på en och samma gång, det tar ju tid att brodera dit ögonen, åtminstone för mig. Jag har ookcså lånat den boken på biblioteket här hemma i byn, och en annan som heter Sy själv jing jangs gosedjur, som påminner lite om Kalikåfigurerna men som oftare finns inne på hyllan.

Ida sa...

villka härliga Kalikåfigurer.. Jätte fina. =)

Heilt spesiell sa...

Superkule!!Og så mange!!Produktive dere har vært!

OttoPippi sa...

Åh så fina!! Inser att JAG måste till Andersson & Hjalmarsson :-) :-)

Och jepp, Gårda Textil ligger på Kungsgatan! De har stans billigaste velour tror jag 99 kr metern för enfärgat. Annars inte så värst jätte mycket kul tyvärr...

Suimi sa...

Vilka fina saker du sytt. Blev inspirerad av dina kalikå-krabater och det blir nog en dronk till lillasyster i 1-års present! Ha det bra!

Helena sa...

Vad kul med så många kommentarer! Tack alla!

Jing Jang? Den boken måste jag försöka få tag på!

linnzan sa...

Åh, så söta!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...