onsdag 17 september 2008

Fleecetröja

Nu har jag sytt min första fleecetröja! Jag sydde den igår kväll efter att C hade somnat. Fort gick det att sy den! Vi provade den idag när vi kom hem från dagis och ärmarna var i längsta laget så jag sprättade upp nertill på ärmarna och satte i resårband. Det blev mycket bättre.

Det här är en testmodell, kan väl kalla det en prototyp, därav den vita fleecen som kommer från en slaktad morgonrock. Vitt är ju annars inte den mest praktiska färgen till barnkläder. Tänkte att jag ville provsy en tröja först för att se hur det blev innan det är dags att börja klippa i köpetyg.

Mönstret är mitt eget, d v s jag lade ut en tröja i passande storlek och klippte ut runt om. Lätt som en plätt! Fickan med applikationen var nog det som tog längst tid att få till. Fickan hamnade lite snett men jag tycker inte att det är något som stör. Jag är på det hela taget nöjd med tröjan!

"Akta dig mamma så jag ser filmen!"

2 kommentarer:

Krumelur sa...

vad fin tröjan blev... jättesöt dotter har du också!!!

Min vän som är syslöjdslärar brukar säga... man ska inte berätta alla fel man gör så ser ingen dem... men jag är expert på att tala sånt!!

agge sa...

Jättefin! O dottern är ju sockersöt...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...