fredag 26 september 2008

Ännu mera tyger!

Jag vågar knappt visa det här... Jag har köpt ännu mer tyg. Tygoman? Jag? Kan man börja skönja ett missbruk? ;-)

Igår efter jobbet tog jag med min mamma, alla tre barnen + en kompis till äldsta dottern och styrde färden mot Ulricehamn. Vad finns i Ulricehamn kanske någon undrar. Jo, där ligger Andersson & Hjalmarsson. A&H har jättefin velour. Märkena Kaskelott och Kalikå finns där bl a. Amda hade varit där innan och handlat till några på Sytråden (Familjeliv) och Sysidan. En del av de tyger jag ville ha fanns inte inne men det fanns en hel del annat. Jag trodde först att det regnbågsrandiga tyget var slut men som tur var hade de det på lagret. Det är äldsta dotterns favvotyg.

Här får ni se vad det blev:

Enfärgad velour: Svart, brun, blå, röd, orange och gul

Prickig velour: Gul med små svarta prickar. Blå, orange och röd med stora svarta prickar

Randig velour: Svart- och grårandig, svart- och blårandig, gul- och ceriserandig

Mer randig velour: Röd-, blå- och grönrandig, turkos- och limerandig, blå-, röd-, grön- och rosarandig och till sist det regnbågsrandiga.

Idag satt jag på jobbet och drömde om allt jag vill sy av de fina tygerna men bara för att man har en massa tyg så får man ju inte automatiskt en massa mer sytid. Får se om det blir något sytt i helgen.

Sambon har sålt av ett akvarium så det har blivit lite extra pengar i kassan. Han tyckte att jag kunde köpa kläder för pengarna. Omtänksamt av honom! Men det blev inga kläder, (jag kan ha samma vinterjacka i år som förra året) ;-) det blev mer tyg istället!

Tillägg: De prickiga kostar 190 kr/m och de enfärgade och randiga kostar 130 kr/m. Jag har köpt en halvmeter av de prickiga och de randiga tygerna, förutom av det regnbågsrandiga som jag har köpt en meter av. Av de enfärgade har jag köpt 70 cm, för att det ska räcka till t ex byxor. Så nu kan ni återigen räkna ut hur mycket jag har spenderat... Nu är det köpstopp en lång tid framöver!

6 kommentarer:

Bubben sa...

Åh.. Vilken dröm! Precis så är det.. tygen rullar in men tiden tycks försvinna.. har massa projekt i huvudet men ingen tid! :(

LinSar sa...

Härliga tyger.Håller med om att dygnet borde ha några fler timmar

OttoPippi sa...

Nämen så underbart!! Älskar de prickiga tygerna!! är de dyra där i U-hamn????

ikketikketheo sa...

Jättefina färger :) De blir manga gosiga plagg! Jag har ochsa övergatt till att bara köpa 50-70cm, man tröttnar sa fort pa ett tyg om man köper 1-2m och sen ligger resten i en höra i evigheter. Och mkt billigare blir det ju! Men tro inte att tygköperiet har kommit till ro, det kommer snart klia i fingrarna igen!!! (O de e helt normalt;))

beas barnslikheter sa...

Vilka underbara set du gjort till dottern. Och så älskar jag den lilla ensemble du sytt till Baby Borndockan. Jag vill också kunna sy något liknande.

mari78 sa...

Ha ha - det var en hel del goa tyger här med ;-) Har massor med idéer precis som dig och hyfsat med tid men har ändå svårt att få ändan ur. Men nu skall jag till symaskinen så det så ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...