fredag 27 augusti 2010

Nu är semestern slut för i år

Ja då var all semester slut för i år. Det blev en riktig chock för kroppen att komma hem och få en temperaturskillnad på nästan 25 grader, det var 38 grader i Turkiet så det var verkligen varmt! Jag letade så klart efter både tyg och smyckesdelar men hittade inget jag ville ha. Tygerna jag hittade var mest inredningstyger och smycken fanns det väl men det mesta kändes väldigt plastigt så jag köpte ingenting.

Eftersom jag inte har hunnit sy något ännu så får ni se några bilder från semestern, jag har lyckats få med lite kläder på bild, namnklänningen jag fick i bytet med Palven och kjolen och linnet jag sydde i början på augusti.

På väg ut till restaurang på kvällen i hemmasydda kläder. Så klart man ska ha en paraplydrink när man är på semester. C simmar i poolen med både armpuffar och badring.

C undrar vad som ska hända nu. En magdansös, ("en prinsessa" sa C), instruerar hur de ska dansa. C hänger inte riktigt med i svängarna och står vänd åt fel håll :) 

Det var väldigt praktiskt med namnklänningen, det var många som undrade vad C hette, då var det bara att peka på klänningen :)

Sedan vi kom hem har jag upptäckt att det finns ett skriande behov av byxor. C:s byxlåda svämmar över men det mesta är urvuxet. Jag får se vad som hinns med i helgen, om jag kan lyckas få ihop ett par byxor kanske men jag vill ju hinna läsa bloggar också :)

Det är ett par dagar kvar tills det är dags för dragning i min utlottning, var gärna med! Utlottningen finns här.

2 kommentarer:

Miiaoo sa...

Det ser härligt ut! Mailar du din adress så postar jag C´s klänning! ska bara fålla ärmarna.. =o)

JuMel sa...

Åh, vad härligt det ser ut! Lite avis blir man ju:) Har precis kommit hem från middag hos goda vänner och biltermometern visade 3 grader! Brr!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...