lördag 31 juli 2010

Bytesmössa

Tisa undrade för ett tag sedan om någon ville göra ett byte med henne och jag nappade på det, två napphållare byttes mot en mössa. Napphållarna glömde jag fotografera innan de skickades iväg men de var liknande de jag sytt tidigare.

Igår när det vräkte ner och C ändå ville vara ute så tyckte jag att det kunde passa att ha mössa på sig även om det är mitt i sommaren. Så då plockades bytesmössan fram. En rosa stjärnmössa som passar C perfekt! 

På den nedersta högra bilden står C och samlar vatten som forsar från stupröret :)

5 kommentarer:

Palven sa...

Idag har det verkligen varit mössväder.....
Har klippt till ett par nu på kvällskvisten, men det får bli sömnad en annan dag.

Aleisa sa...

Vilken fin mössa! Bra med byte! Vatnar hon blommor precis som Pippi, även om det regnar? hihi, så gulligt!
Kran!

Miiaoo sa...

Å så fin! Är riktigt sugen på nåt kul byte också, men vet inte riktigt vad än..Eller eg vad som helst hade ju vart kul.. =o))

MESC sa...

Mössor passar nästan året om..... och nu är det faktiskt ganska kallt vissa dagar. Vi har till och med eldat i kakelugnen häromdagen. Så, mössa på!

Alla kan sy sa...

Tack för att du kom och hämtade garnet idag. Så trevligt att träffa dig när jag kollat på allt fint du gör på bloggen. Alltid kul att få ett ansikte till den som har bloggen.

Jag har lånat två bilder på armbandet till min blogg. Jag hoppas det är ok, annars tar jag bort dem. Tusen, tusen tack för armbandet. Det är ju hur fint som helst!

När du vill lära dig sticka/virka, är det bara att höra av sig, så hjälper jag dig gärna komma igång.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...