söndag 19 april 2009

Syswap Sommarsol

En solig dag förra sommaren i Frillesås

Jag har anmält mig hos Syswaparmammorna till syswapen Sommarsol. Jag har aldrig tidigare varit med i någon swap men har tyckt att det verkar vara kul så nu hängde jag på den här omgången. Sista dag att anmäla sig är förresten i morgon 20:e april, om det är någon mer som är intresserad.

Här kommer mina svar på frågorna:

1. Hur många barn har du?
- Jag har tre barn.

2. Kön kläder och skostorlek på barnen.
- Två flickor och en pojke. Äldsta dottern E, snart 13 år, strl XS-S, 158 på ett ungefär, skostorlek 37-38. Sonen E, 10 år, strl 150, skostorlek 36. Yngsta dottern C som fyller 3 år i juli, strl c:a 104, skostorlek 24-25 på ett ungefär.

3. Vad har du för storlek på kläder, skor/tofflor?
- Hm, klädstorlek 44-46, skostorlek 38.

4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på stickor?
- Nybörjare!

5. -”- på sömnad
- Medel.

6. Vilken typ av tyg föredrar du?
- Bomullstyger, både trikå och vävda tyger går bra.

7. Vilken typ av garn gillar du?
- Eftersom jag inte stickar något direkt så vet jag inte.

8. Håller du på med någon annan skapande hobby(vad?)?
- Nja, har försökt mig på lite smycken och det var kul. Ska införskaffa lite material, så kanske det kan bli en hobby det också.

9. Vad gillar du för godis?
- Choklad och lakrits, men chokladkakan med lakrits i var ingen hit ;-)

10. Är du allergisk mot något?
- Nej.

11. Vad är dina favoritfärger?
- Själv klär jag mig ganska mycket i svart men när jag syr barnkläder så vill jag ha mycket färg. Jättesvårt att välja ut några färger men rött, lime, lila och brunt är några färger jag gillar.

12. Finns det några färger du absolut inte gillar?
- Aprikos och mintgrönt är väl inte direkt några favoriter.

13. Kaffe eller te?
- Kaffe för det mesta men dricker även te emellanåt.

14. Vad lyssnar du på för musik?
- Väldigt blandat. Svenska artister som Lars Winnerbäck, Håkan Hellström, Hello Saferide bl a. Lyssnar på The Voice på radio och gillar även den musiken.

16. Vad läser du för böcker?
- Svenska och engelska deckare för det mesta, typ Camilla Läckberg, Stieg Larsson, Åsa Larsson, Anna Jansson, Mari Jungstedt, Minette Walters, Peter Robinson m m. Ganska lättlästa, man behöver inte anstränga sig så mycket eftersom läsa får man göra när det är läggdags ;-)

17. Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
- Jag har precis börjat prenumerar på Allt om handarbete.

1 kommentar:

Skapat av mig sa...

Tittar tillbaka i din fina blogg och återkommer gärna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...