lördag 1 november 2008

Hundtröja + orangea tajts


Idag har jag sytt en tröja och ett par tajts. Tröjan är sydd i det röda hundtyget från Stoff och stil och orange mudd från samma ställe. Mönstret är egenritat, jag ritade av en köpetröja från H&M. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om tröjan. Den ser rätt mycket ut som en pyjamaströja tycker jag.

Till tröjan sydde jag ett par tajts i orange velour från Andersson och Hjalmarson. Tajtsen är sydda efter mönster ur Lennartsons bok "Sy barnkläder av mjuka tyger". Jag gjorde en bredare fåll för tanken var att man skulle kunna vika upp byxorna men jag har inte lagt till tillräckligt på längden så det blev inte så mycket att vika upp, byxorna satt precis.


Tajtsen blev i minsta laget... får nog gå upp en storlek i fortsättningen eller åtminstone lägga till sömsmån vilket jag inte gjorde idag.

6 kommentarer:

LinSar sa...

Vilket härligt sött set.Gillade det jätte mycket.Fortsatt trevlig helg

ikketikketheo sa...

Känner igen pyjamaskänslan... Jag tror tröjan skulle passa fint till jeans.
Ha en trevlig söndag!!

Suimi sa...

Vilka söta kläder du syr! Blev inspirerad att sy ett par velourtights jag också. Perfekt under overallen i vinter. Ändrade du mönstret på byxa till en smalare modell eller använde du det färdiga långkalsongmönstet i Lennartsson?

Gurimalla! sa...

Så masse fint du syr!

Ida sa...

va härligt hundtyg. Skulle jag me vilja ha..=)

Ett Tu Tre sa...

Häliga röda och orangea färger och modellen och modellerna ser bekväma ut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...